Midsommarhelg

Då var även denna helg över .... kan berätta helgens mycket trevliga händelser. :)
Kan börja med torsdagen.. Då jimmy, jag och hans syster for iväg mot lill-kalix. Där resten
av hans familj befann sig! När vi väl var där tjilla vi en stund innan vi for iväg mot båten....
Dock var det ganska svårt för jimmy att hitta dit... haha, vilse i kalix?!?! Ja, men efter
ett tag hitta vi faktiskt rätt och vi kom till båten som var klar att åkas iväg med. Väl i båten bjöds
det på drinkar i olika form så vi satte igång partyhelgen i full gång!
Väl ute till havs for vi mot en ö, där vi skulle tillbringa helgen. Vi kom fram dit där det redan var några
andra båtar vid bryggan....senare blev det lite käk så som hamburgare och vi satt ute ett tag och
bara allmänt chillade! Sen blev det pladask ner i sängen i båten, så trött som jag var!
På fredagen självaste, midsommarafton, så började man dagen med en utsökt frukost på båten i det
varma och härliga vädret! Därefter for jag jimmy sanna och robin iväg med kajaker mot freviksören, ett campingställe!
Haha, kan då meddela att det inte gick så bra attt paddla för mig och sanna där ett tag, eftersom det fanns
stenar som hindrade oss! Fast sen fick vi värsta flytet på det där. Väl därframme efter ett tags paddlande
så åt vi varsin glass och därefter blev det årets första dopp (iallafall för mig). Senare blev det att fara tillbaka mot ön och vi fixa till oss genom att duscha och så sen midsommar lunch! Utsööökt lunch må jag säga. Senare  var det dags att invänta midsommarmiddagen, som blev en aning försenad. Medan det långa väntandet pågick
spela vi lite kort och drack lite smått och gott! Senare blev det god middag och därefter bjöds det på väldigt god efterätt med! Sedan var det ju då dags att dra sig mot freviksören igen! Dock denna gång så paddlade vi inte, vi hade hört att man kunde g å dit, om man följde strandkanten. Fast för att komma till ena strandkanten var man tvungen att paddla en bit. Så vi paddlade och lämna kajakerna vid strandkanten... och påbörjade gången mot campingen... jadu.... kan då lungt säga att färden dit inte var den lerfriaste precis...det blev då ett äventyr av dess like! Lerig och blöt som man var kom vi fram dit och så och vi mötte Patte och Sofia där. Därefter hände massa andra saker vilket inte är värt att nämna nu, eftersom jag inte orkar skriva nå mer! Kan då säga att midsommar afton blev en lyckad dag och kväll :)
Sen var det dags för midsommardagen, då vi for hem! Vi åkte båt till luleå, vääldigt härligt :) Senare då jag väl var hemma på land igen, så kom jimmy och sara till mig där det bjöds på mat och då var det inte lite mat heller, så vi åt så vi inte kunde stå nåmer! Därefter blev det tivoli en snaabbis med tjejorna, medan jimmy for på 50års fest!
Så ja, helgen har varit jätte trevlig! En perfekt midsommar helg helt enkelt! Tack för allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0